23 mai, 2010

La spovedanie 3: Moartea

Eram la bodega. La masa alaturata se aseaza un tip de dimensiuni normale, chel, cam albicios la fata, dar cu o dantura perfecta. L-am recunoscut imediat si nu am vrut sa ratez ocazia de a-i adresa cateva intrebari.

Eu: Ce faci tipule?!
Moarte: Şhi să fac băi !? Uiti mă consolt cu lista di o am in faţă.
E: Ce zice acolo? Mă pregătesc de colivă?
M: Nu biii! Şade blînd! E alţii pe aişi ...
E: E bine atunci. Ia spune-mi despre tine asa ... Unde te născui? A fost cezariană?
M: Nuuu. Muica si taica era oameni simpli din popoare. Mă născui băiat si mă boteză Vasiluş dupe tataia din partea calului.
E: Şi calul ce zicea?
M: Nica. Io plăcu şî lui pîno ce lo dădu taica la birt pentru alcool etilic nerafinat.
E: Cum ai ajuns sa lucrezi pe postul acesta?
M: Din moşii strămoşi familia mea fu cositori. Tata fu cositor, tacsu fu tot cositor şîi tot işa pînă la Burebista şhî Mioriţa. Amu făcui hoptspreşece anişorei şhî tătîne-miu mi-o dădui o coasă mîndră în toate şele. Venii la io un domn de la oraş şhî mi-o zise dacă vreu să cosesc pentru el. Luai dezlegare de la muica şhî mă dusei la gară, mă pusei in tren şhî cînd ajunsei la oraşh, orăşeanu âmi dădu o listă luuungă cît aia ciobanului. Mai departe nu zic că îi secret de serviciu.
E: Fascinant. Eu sunt pe lista asta de care vorbeşti dumneata?
M: Eşhti si mata pî acolo da şade blînd că nu are eu treabă cu mata încă.
E: Bă, dacă mă minţi, te sparg!
M: Sunt hom şinstit măi! Auzi bleat dar spusesei ceva de o lipeală cu Bianca lu Bote. Şi faşhi?
E: Da. 0724****** (I-am dat numărul Nikitei)
M: Istai! Şhi tari îmi plaşi di ia. Haidi că io are treabă.
E: Mi-a facut placere. Ne mai vedem la o colivă ceva ...
M: Ni vedem, ni vedem.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu