27 decembrie, 2009

Cumparam schimbare

La cina de Craciun am discutat despre soarta Romaniei. Cred ca a plecat de la niste imagini despre Revolutie pe care le-am vazut la TV. Nu suntem ahtiati dupa politica. Ca sa faci politica si sa ai succes, trebuie sa stii sa lingi din locul in care ai scuipat. Nu este o mare propozitie. Este doar adevarul pe care cu totii il vedem in fiecare zi la televizor. Se cearta, se pupa, isi impart ciolanul, se cearta ca unul nu a primit destul zgarci si apoi tot asa si asa si asa si asa. Este un ciclu neincetat, obscen si umilitor. Umilitor, nu pentru cei care au rolul principal, ci pentru noi cei care ii privim si avem un gram de ratiune.
Au trecut 20 de ani si din cate vad eu, si inteleg (nu garantez pentru gandurile mele) suntem tot in ceata. Intr-o ceata deasa, intretinuta in permanenta de "niste baieti", pentru ca ceata si intunericul sunt cei mai buni aliati ai hotului. In intuneric nu ne mai pot tine, dar in ceata da. Este ceata prostiei, nepasarii, proastei cresteri si mitocaniei. Traim in epoca mitocaniei. Toti aspira catre acel tel suprem : bastanul, care merge pe linia de tramvai, cu manelele date la maxim si care scuipa cojile de la seminte pe geamul fumuriu al BMW-ului cu numar de Bulgaria.
Traim in epoca in care daca spui ca ai citit o carte toti se uita ciudat la tine. Traim in epoca in care viciile sunt virtuti si vice-versa.
Ce este mai grav, din punctul meu de vedere, este ca din urma nu vine nimic bun. Generatia mea este generatia "Gigi Becali". Toti se viseaza patroni de firme, facand smecherii si gainarii. Romanul inca adora chioscul. Din pacate, trebuie sa afirm ca suntem o generatie pierduta. Am stat prea mult intr-o ciorba de proasta calitate, cu miros de hotie, nesimtire si impertinenta. Ne-a intrat prea adanc in corp si nimeni si nimic nu o mai poate scoate din noi. Pacat. Chiar suntem "copiii sifilitici ai tranzitiei".
Primul video este expirat, dar merita.
Al doilea nu necesita comentarii.

p.s. Cine spunea ca romanii sunt un popor inteligent, ori era cretin, ori mintea.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu