20 septembrie, 2009

Refulez!

Sunt satul de cretinii "du-te la mincu ca acolo faci scoala serioasa!". Hai sa zic cum sta treaba de fapt, dupa ce am trecut prin starea asta de amnezie. Jur ca e ultima oara cand mai povestesc despre subiectul asta si asa satul de el pana la limite!
O iau cu inceputul. Baiat constiincios fiind in clasa a 10-a mi-am pus intrebarea 'dar bah, eu pana la urma ce ma fac cand voi fi mare?' si am analizat situatia: ce imi place mie sa fac? Sa desenez si atat, eram eu cu gandul..doh! Ok. Scoala de arte suna dubios, deci, nu! Ce urmeaza? Astia cica cu arhitectura. Aha, ce fac acolo? Pey cica desenezi si faci bani multi. Aha. Atunci hai sa vad cum sta treaba. Domle trebuie sa faci pregatire pentru examen sau sa zic romanescul 'meditatii'. Mdea, corect daca astia cer asa ceva, da, corect. Cat ceri? Multi bani! Aoleu, asa multi? Pey nu trebuie sa manance si proful ala? Nu trebuie sa faca si el plinul la masina? Corect, curat. Fie. Si da-i, cumpara scule, alea si d-alea si creioane si hartie...moaama uite unde se invarteau banii adevarati si eu nu stiam. Sa fi avut eu un magazin d-asta la Hanul cu Tei, pey eram scapat pe viata de datorii si facturi. Si trece timpul, mana creioneaza, creierul era blocat spre o singura perspectiva: mincu, acolo sunt oamenii tru! Trece bacul cu greu si in ultima zi de inscriere cu o ora inainte sa se termine treaba apar si eu, cu mama de mana resufland cu hartzogaraia masii in dosar bine aranjata. Ok, super tare hai ca esti inscris. Eu incepusem de ceva vreme sa mai gandesc asa in afara cutiei si mi-am zis, domne astia cu desenul am vazut, e cam greu asa sa intre ori si cine, deci varianta B? Pey astia cu Spiru cica intrii fara examen si taxa e mai putina de jumate fata de astia. Aha, pey atunci planul B e stabilit. Si pe atunci auzisem niste zvonuri d-astea negativiste, bah la spiru e naspa, organizarea e praf, etc...nu te duce la ei! De ma ingrozisem si am crezut rahaturile altora. Cretinii! Fast Forward >>> trece examenul, mare dezamagire, uuuu! Varianta B intra in plan.

Si acum ideea cica. Am ajuns la concluzia, ca de fapt, e manaraie mare la arhitectura asta. Esti spalat pe creier si incepi sa te crezi important doar pentru ca te gandesti sa dai la mincu! Incepi sa simti dubioasa 'concurenta' intre participantii la petrecerea sangeroasa. Vreau sa zic, ca de fapt profii sunt niste sarlatani ce profita de ocazie. Si cand zic 'profi' ma refer la cei ce au terminat 6 ani la mincu, poate si un doctorat ca da bine si mai iese un ban in plus. Si sa mentionez ca pe vremea lor proba era muuuuult mai lejera decat acum, adica intr-adevar intra ori si cine, dar de iesit, slabe sanse. Cand auzeam d-astea ca dupa ce iesi de la spiru cu diploma aia nu faci nimic. Sa mori tu bah! De parca aia care au terminat mincu sunt mai breji. Voi vedeti ce se construieste in zilele noastre, ce ciupercute care mai de care cu bulinutele mai colorate sau mai in dungi stravezii? Pey cine le-a gandit? Spiru? Astia sunt activi din 92. Deci dupa 6 ani, abia incepand din 98 au inceput sa scoata asa cate un absolvent. Si noi suntem in 2009 da? Deci au trecut 11 ani. In 11 ani abia daca ajungi sa devii cunoscut, abia ajungi sa faci si tu ceva mai serios, mai pe placul tau. Intelegeti unde bat? Nu vad de ce se crede ca daca ai terminat mincu esti un intelectual de nota 10. E o varza la ei mai mare ca la noi! Si mai e o problema, in general scoala noastra de arhi pune accentul prea mult pe desen! Celelalte scoli prefera sa invete draq mai repede studentii sa lucreze in 3d, nu de alta dar asta e viitorul, cand te duci la munca la birou nu mai gasesti planseta si creionul, ci calculatorul si software-ul. Cu ajutorul 3d-ului au reusit sa apara proiecte inimaginabile pana acum, chiar imposibile de realizat! El sta de viitor! Desenul la mana ar trebui exersat pentru a intelege mai bine forma obiectului propus in creier...sa vizualizezi in spatiu. Sa poti sa tragi o schita repede clientului sa vada ca vrei exact ce vrea si el dar intr-o varianta mult mai frumoasa si palpabila, cu ajutorul 3d-ului. E trist sa faci o scoala in care esti pregatit sa lucrezi cu matura si la munca te pune sa conduci o masina ce da singura cu matura. Ma gandesc la saracii copii ce vor fi indoctrinati si vor suferi, iar cand intra in paine sa afle ca au fost dusi de nas. Personal sunt foooaarte multumit de pozitia mea, nu mai cred in barboshii astia ai nostri ce se numesc arhitecti, indruga minciuni pentru a pune laba cat mai repede pe bani prin realizarea unor proiecte defectuoase si handicapate la propriu si urate, inestetice, fara gust. Nu mai cred in cei care spun ca nu invatam nimic noi la spiru, pentru ca in final daca vrei sa faci o lucrare buna, trebuie sa te auto-educi, sa citesti, scoala iti spune teoria, regulile jocului, altii asteapta mura in gura. Eu acuma am alta viziune, una mai aerisita sa zic asa, una din zilele noastre, ce atat poezie si suferinta, ia grosul si vezi-ti de viata! Vine familia, vine copilul, vine mormantul!

Deci sa nu mai aud de subiectul asta! Toti sutem oameni, noi ne invatam intre noi, cei mai buni exceleaza pe cont propriu. SCOALA NU TE FACE MARE!

Un comentariu: