07 septembrie, 2009

Urmele prostilor pe toate gardurile

Chiar daca e mizerabil, eu ma simt bine in Bucuresti si chiar atasat de acest oras. Aici m-am nascut si aici am crescut si dupa 19 ani de interactiune intensa nu pot sa spun ca altii ca ma doare in fund de el. Omul este marcat de locul unde a crescut si la randul sau isi lasa amprenta pe acel loc. Atentie ca nu ma refer la cartierele cladite de Zapacitu'. Ma refer strict la zona cu identitate onesta si construita ca un mozaic, spre deosebire de cartierele comuniste care sunt ca niste placi de rigips pe exteriorul unui depozit. De fapt, asa si trebuie sa fie: mozaic pe interior si rigips pe exterior. Mi-ar fi placut sa vad strazile pietruite si calesti si coconite cu palarii, iar eu sa port joben si monoclu. Atunci totul avea haz si spirit.
Acum nu avem decat unele cladiri si o imagine incetosata a acelor momente.
Dar debitez si plec de la ideea mea initiala. M-am plimbat in ultimele zile cu troleu 66 pana jos la Drept si am observat pe o cladire niste litere facute cu spray-ul. Am zis "Ce nesimtiti :|". Apoi am mai vazut o chestie asemanatoare si inca una si inca una si tot asa. "Wow cate sunt!!!" Recunosc ca pana in acel moment, stiam de existenta lor (cred?!) dar nu le-am dat atentie cum sunt sigur ca 95% dintre noi nu le dam. M-am simtit revoltat. Sunt din punctul meu de vedere niste acte de cretinism si manifestari tribale demne de jungla Amazonului.
Nu. Nu critic inca. M-am decis sa astept si sa ascult parerea celuilalt mai intai, si apoi sa critic si sa condamn.
Vreau sa ma documentez. Vreau sa aflu ce inseamna, cine le face, de ce le face, ce trecut are respectivul, etc etc. Cu alte cuvinte, oricine care cunoaste cate ceva despre fenomenul acesta este rugat sa lase cateva informatii si pentru mine. Eu voi reveni la acest subiect cu concluzii si cateva exemple de "arta".

9 comentarii:

  1. Te inteleg frate...si eu de la un timp am inceput sa turbez cand vad lumea cum arunca resturi pe jos, eh nu e aceeasi chestie ca grafurile dar tine de bun simt si educatie...oricum sa revenim la problema ta:)) daca am avea mai multi pereti speciali pt acest mod de exprimare ar fi ok...dar nu e asa , in sinea lor grafurile nu sunt date ca sa distruga...de multe ori chiar infrumuseteaza zona ,problema e ca nu toti stiu cum si unde sa le dea...de aici vine si haosul si amestecul neplacut

    RăspundețiȘtergere
  2. deci...in principiu aceasta forma de arta..care da, dupa mine este...acum nu orice mazgalitura pe pereti se numeste graffiti...daca o sa te cauti o sa vezi niste chestii tari de tot...ma rog aceasta forma de vandalism este facuta datorita frustrarii...si prin el se manifesta acesti asa numiti tag-eri.Initial graffiti-ul a fost vazut in grecia antica pe morminte and stuff...oricum daca s-ar legaliza sau ar fi locuri special amenajate eu zic ca ar disparea...asa ca fiecare cu opiniile lor :D :X

    RăspundețiȘtergere
  3. *sa cauti...ma rog :)) ai baut tu 2 beri...si m-am imbatat eu care am stat langa tine...:(

    RăspundețiȘtergere
  4. bah graffiti asta e misto, dar nu pe cladiri istorice, monumente n stuff, si facute de profesionisti in locuri gandite sa arate estetic si sa exprime ceva.

    RăspundețiȘtergere
  5. Vreau sa clarific cate elemente:
    1. Nu ma refer la graffuri.
    2. Ma deranjeaza aceste tag-uri.
    3. Ma deranjeaza pentru ca dau impresia de imputiciune si mizerie.
    4. Ma gandesc si din punctul de vedere al proprietarilor care se trezesc cu mazgaleli pe fatadele caselor lor pentru care au platit bani buni (vopseaua e scumpa).

    Si de fapt asta e si ideea: de ce sa-ti lasi "numele de cod" pe proprietatea altuia? De ce sa iei vopseaua?

    RăspundețiȘtergere
  6. frate...cand o sa vezi u tag cu AlexDruidu sa mai vbim=)) ar fi tare sa faci o colectie de taguri proaste

    RăspundețiȘtergere
  7. o sa fac o colectie... vineri daca e vremea frumoasa mergem sa facem poze....

    RăspundețiȘtergere
  8. ha sal colegu de la arhitectura.ai intrat sau nu?
    nu ne cunoastem
    nu suporti taguri-le.de acolo pleaca tot.ca sa ajungem la desenele alea colorate si frumoase incepem cu un tag.de la tag la throw-up dupa la bomb,dupa la piece.fara tag nu vezi "arta" aia de iti place tie.si cum tie iti place sa desenezi cladiri si etc,si noua ne place sa lasam numele prin oras.pace!

    RăspundețiȘtergere
  9. wtf? =)) lol..si cum unora le plac fetele altora le plac hermafroditii...acuma vrei sa judecam dupa d-astea?

    ps. nu am mai dat la mincuisti, hai noroc si viata lunga precum ciorba buna

    RăspundețiȘtergere